2009. május 31., vasárnap

Lila tehenes fagylalt


Amióta kb. egy hónapja beszereztem egy fagylaltgépet még nem volt alkalmam beszámolni róla. Hosszas keresgélés és utánaolvasás után vettem meg, s persze beszereztem mellé egy könyvet is, a Fagylaltok könyvét. (Persze az sem maradt el, hogy elintézzem, egy kedves barátunk Amerikából hazahozza nekem David Lebovitz híres-neves könyvét ebben a témában! Már alig várom, hogy megérkezzen!) Ez a recept is ebből származik. Nem ez az első fagylalt amit készítettem, igazából már a harmadik, csak a korábbiakat nem tudtam lefényképezni. Az egyiket azért, mert olyan jó lett és hamar elfogyott, a másikat pedig azért mert olyan rossz....

Szóval az eddigi tapasztalataim: az első fagyi amit elkészítettem a Francia konyha (vagy Francia piac??? nem is tudom melyikből) című könyvből származik. Igazi étcsokoládé fagylalt, szerintem egy kicsit kevés benne a cukor, nekem nem lett elég édes. Párom szerint cukrászdás az íze és az állaga is. A második próbálkozás a Fagylaltok könyvéből egy őszibarack fagylalt. Eredetileg eper fagyira vágytunk, de szomorúan kellett konstatálnunk, hogy a hűtőben lévő két napos eper szőrmebundát növesztett, így a kukában végezte. (a mi hűtőnk már csak ilyen, még a tartós tej is képes megromlani benne) Szóval, konzerv barackból készítettem fagyit, a recept ezt írta. Hát, szörnyű lett, olyan igazi mű íz.... Senkinek nem ajánlom, hogy eszébe jusson konzerv őszibarackból fagylaltot készíteni.

No, de jöjjön a mostani recept, egy édesebb csokoládé fagylalt, amolyan igazi, krémes csokoládés élvezet. Az alapját a lila tehenes csoki adta, de mivel nekem nem volt elég csokis, tettem bele 70%-os csokoládét is. Így lett az igazi.

Hozzávalók:

- 3 dl tejszín

- 150 ml tej

- 50 g cukor

- 4 tojássárgája

- 100 g tejcsoki (nálam került bele még kb. 30-40 g étcsokoládé is)

A tojássárgáját a cukorral egy tálban habosra keverjük, majd a tejszínt és a tejet forráspontig melegítjük. A forró tejes-tejszínes keveréket óvatosan, nagyon lassan a tojásos keverékhez öntjük, vigyázva, hogy a tojás ne csapódjon ki. A teljes masszát visszaöntjük a lábasba és addig melegítjük alacsony lángon, amíg besűrűsödik. Ekkor lehúzzuk a tűzről és belekeverjük az apróra tördelt csokoládét. Addig kevergetjük, amíg a csoki el nem olvad, majd a masszát lehűtjük. Én egy éjszakára betettem a hűtőben. Fagylaltgépbe töltjük, majd eltölthet még egy kis időt a fagyasztóban is.

Jó étvágyat!

1 megjegyzés:

Kata írta...

Jó reggelt!

Kiosztottam a sapkáimat, gyere, nézz be hozzám Te is! :o)

Köszi!